Tradycyjna telewizja odchodzi do lamusa - to fakt niepodlegający dyskusji. W dobie przyspieszonego rozwoju platform streamingowych coraz więcej tradycyjnych nadawców decyduje się na przenoszenie swojej oferty do internetu. Jeżeli lubisz oglądać mecze live, a z kablówką Ci nie po drodze - spokojna głowa. Dzisiaj niemal każdy mecz możesz obejrzeć legalnie w najlepszej jakości. Choć oczywiście nie za darmo.
Viaplay i klasyczne 'wejście z buta'
Bezpośrednim powodem zmiany kierunku w sposobie transmitowania wydarzeń sportowych jest z całą pewnością całkowita zmiana podejścia odbiorców. Bo po co nam telewizja, skoro mamy szybki, niezawodny internet, a w nim mnóstwo miejsc, w których sport można oglądać? Mam tu na myśli streamingi nielegalne i często zawodne.
Przez brak legalnej alternatywy fani sportu bardzo często wybierali - i niestety wciąż wybierają - tę właśnie formę oglądania meczów. Od kilku ładnych lat klasyczni nadawcy telewizyjni wiedzą io doskonale rozumieją, że jeżeli chcą utrzymać widza przy swoim kanale i zachęcić go do regularnego korzystania z jego oferty koniecznie jest stworzenie platformy, na której będzie mógł oglądać mecze live całkowicie legalnie i w najlepszej jakości.
Poza tym - tradycyjnym nadawcom rośnie konkurencja, która do tej pory nie miała nic wspólnego z klasyczną telewizją. W naszym kraju ten trend wzmacnia pojawienie się na rynku skandynawskiego giganta, który zapewnił sobie niemalże monopol na rynku nordyckim i zatacza coraz szersze kręgi, jeżeli chodzi o wkraczanie na nowe rynki. Mowa tu o NENT Group i ich flagowym produkcie, czyli platformie Viaplay. Weszli oni na nasz rynek z drzwiami - zaczęli od Bundesligi, następnie zdobyli prawa do transmisji meczów Ligi Europy o Ligi Konferencji Europy, a już wisienką na tym piłkarskim torcie jest Premier League.
Viaplay udało się wygrać batalię o pokazywanie meczów 'najlepszej ligi świata' z Canal+. Kolejna bitwa o widza toczy się równolegle - Viaplay zagięła parol na polską Ekstraklasę i wcale nie jest w tym wyścigu na straconej pozycji. W Polsce pojawił się więc gigant, który zagarnia rynek, za nic mając rządzące do tej pory polskim rynkiem praw telewizyjnych prawidła.
Tradycyjni nadawcy również stawiają na internet
Rynek wymusił więc na dotychczasowych hegemonach praw do transmisji sportu zwrot. Pierwsze na platformę internetową zdecydowało się TVP Sport, gdzie możemy oglądać wydarzenia sportowe z niemal wszystkich dyscyplin. W internecie możemy też oglądać pełny katalog wydarzeń stacji Eurosport, która również oferuje mnóstwo bardzo ciekawych relacji, od snookera po kolarstwo. Ostatnim wielkim, telewizyjnym kanałem który postawił na pełną ofertę sportową w sieci jest Canal+.
Od niedawna możemy więc, dzięki platformie Canal+ Online, oglądać wszystkie transmitowane wyłącznie przez tę stację widowiska - a mowa tu o PKO Ekstraklasie czy angielskiej Premier League, choć już tylko przez jedną ligową kolejkę - w internecie, w jakości 4K wszędzie tam, gdzie możemy podłączyć się do sieci.
Sport nie przenosi się do internetu. Już się tam zadomowił. Jak to bywa w przypadku dobrze przygotowanego i zareklamowanego produktu - nie możesz robić tego za darmo. Poza TVP Sport, które jest w całości bezpłatne, za wszystkie wymienione powyżej serwisy trzeba płacić - od 20 do 40 złotych miesięcznie.